Η αρχή είναι το ήμισυ του παντός και για αυτό η σωστή βασική εκπαίδευση στο αλεξίπτωτο πλαγιάς είναι ο θεμέλιος λίθος για να εξελιχθεί κάποιος σε έναν πιλότο αλεξιπτώτου πλαγιάς που θα πετάει με ασφάλεια και θα απολαμβάνει τις χαρές της ελεύθερης ανεμοπορίας.

Οι  δύο συνεργαζόμενες με την ΛΕΑΛΠΠΑ σχολές εκπαίδευσης

μπορούν να αναλλάβουν την εκπαίδευσή σας. Παρακάτω σας παραθέτουμε ένα ενημερωτικό άρθρο για να γίνει κατανοητό τί είναι η Βασική εκπαίδευση.

Κάθε μαθητής είναι «μοναδικός» ο καθένας κατανοεί και αφομοιώνει τις γνώσεις και την τεχνική  της πτήσης με τον ατομικό του ρυθμό.

Κάθε πτήση ξεκινάει στην πλαγιά, με την απογείωσή μας και ολοκληρώνεται στο χωράφι, με την προσγείωσή μας. Η ασφαλής απογείωση και προσγείωση λοιπόν, είναι οι στόχοι της βασικής εκπαίδευσης, κατά την διάρκεια της οποίας ο εκπαιδευόμενος μαθαίνει να απογειώνεται από την πλαγιά του βουνού και να προσγειώνεται στο χωράφι εκτελώντας τις σωστές κινήσεις, στον σωστό χρόνο και με τον πιο ασφαλή τρόπο ώστε στο τέλος να ολοκληρώνει την πτήση του με απόλυτη επιτυχία.

Για να γίνει αυτό ο εκπαιδευόμενος παρακολουθεί πρακτικά και θεωρητικά μαθήματα σταδιακά διαβαθμιζόμενης δυσκολίας.

Ενδεικτικά:

1)Επίγεια εκπαίδευση στο χωράφι

Η γνωριμία με τον εξοπλισμό της πτήσης και την λειτουργία του, η σωστή προετοιμασία του και ο έλεγχος πριν την χρήση του καθώς και τα επαναλαμβανόμενα «φουσκώματα» στο χωράφι είναι αυτά που βασικά θα μάθει ο αρχάριος στα πρώτα του μαθήματα. Η επίγεια πρακτική εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική αφού εξασκεί τον αρχάριο στις δεξιότητες που απαιτούνται για τον σωστό χειρισμό της πτέρυγας και την επιτυχή εκτέλεση της απογείωσης. Ο άριστος χειρισμός της πτέρυγας, η  σωστή οδήγησή της με την χρήση των φρένων της ώστε να είναι ανεπτυγμένη πάνω από το κεφάλι του μαθητή και η απόκτηση της «αίσθησης» αυτού του πτητικού μέσου, είναι αποτέλεσμα πολλών επαναλήψεων και ωρών στο χωράφι αλλά και κατανόησης της αεροδυναμικής της και του τρόπου λειτουργίας της.

2) Θεωρητικά μαθήματα

Α) Εξοπλισμός πτήσης, εξήγηση και λειτουργία του

Β) Αρχές αεροδυναμικής και μηχανική της πτήσης

Γ) Βασική μετεωρολογία και ανάγνωση του πτητικού ή μη πτητικού καιρού

Δ) Κανόνες εναέριας κυκλοφορίας

Ε) Ασφάλεια πτήσεων

ΣΤ) Η επίσημη οργανωτική δομή του αθλήματος στην Ελλάδα και διεθνώς.

Ζ) Ορολογία του παραπέντε

3) Χαμηλές πτήσεις

Είναι το επόμενο στάδιο μετά το χωράφι και εδώ ο εκπαιδευόμενος βρισκόμενος πια σε λόφο με ελαφριά κλίση, εφαρμόζει όσα έμαθε στο χωράφι και «ξεκολλάει» για λίγο χρόνο από το έδαφος, βρίσκεται στον αέρα σε ύψος λίγων μέτρων (20-50 ανάλογα με τον λόφο) και προσγειώνεται με την απόλυτη και αυστηρή καθοδήγηση του εκπαιδευτή του, ο οποίος τον παρακολουθεί και τον κατευθύνει  μέσω ασύρματου VHF.

Εδώ ο μαθητής καλείται να εφαρμόσει τις τεχνικές που έμαθε στο έδαφος ώστε να απογειώνεται ομαλά από τον  λόφο και να πιλοτάρει το αλεξίπτωτό του προς τον χώρο προσγείωσης. Έτσι εξοικειώνεται απόλυτα με την αίσθηση του «απογειώνομαι», κατανοεί κάπως την υψομετρική διαφορά και τελειοποιεί την τεχνική απογείωσης και προσέγγισης στο έδαφος για την τελική προσγείωση της πτέρυγας

3)Ψηλές πτήσεις από την απογείωση

Όταν ο εκπαιδευτής της σχολής κρίνει ότι ο μαθητής εκτελεί απογειώσεις και προσγειώσεις με απόλυτο έλεγχο και ασφάλεια από τον λόφο ο νέος πιλότος μπορεί πια να πετάξει από την ψηλή απογείωση του βουνού και να κάνει τις πρώτες του ψηλές πτήσεις δηλ να  απογειώνεται, να πιλοτάρει το αλεξίπτωτο για αρκετή ώρα στον αέρα σε ευθεία πτήση ή εκτελώντας στροφές κατά τις εντολές του εκπαιδευτή του, μέσω ασύρματου VHF και να  προσγειώνεται όρθιος στο χωράφι της προσγείωσης.

Η διάρκεια κάθε πτήσης εξαρτάται από την διάθεση και τις ικανότητες του πιλότου καθώς και από τις καιρικές συνθήκες. Η διάρκεια της βασικής εκπαίδευσης και ο αριθμός των πτήσεων εξαρτώνται από τον ατομικό ρυθμό και την πρόοδο του κάθε μαθητή και φυσικά τις καιρικές συνθήκες.

Εξοπλισμός:

Από τον εκπαιδευόμενο : αθλητικά ρούχα, μποτάκια, νερό, πρόχειρο φαγητό και αντηλιακό.

Από την σχολή: παρέχεται όλος ο εξοπλισμός πτήσης: πτέρυγα, κάθισμα με εφεδρικό αλεξίπτωτο, κράνος, ασύρματος επικοινωνίας.

Στο επόμενο στάδιο όταν ο μαθητής έχει κατακτήσει πλήρως την θεωρητική και πρακτική ύλη της βασικής εκπαίδευσης και την έχει εξασκήσει αρκετά με συχνές πτήσεις μπορεί να συμμετέχει σε εξετάσεις για την απόκτηση του πρώτου πτυχίου.